Příběh značky Levi’s
Loeb Strauss, vizionář a průkopník v oděvním průmyslu, se narodil 26.února 1829 v Buttenheimu, v Bavorsku. Roku 1847 se celá rodina Strauss přestěhovala do New Yorku za svými příbuznými, kteří již několik let budovali obchody s textilem.
V 18 letech se mladý Loeb zapojil do obchodních aktivit spojených s textilem a velmi rychle si vybudoval jméno schopného, spolehlivého obchodníka. Protože se Američanům jméno Loeb špatně vyslovovalo, začali mu říkat Levi.
Když přišla roku 1853 zlatá horečka, rozhodl se Levi zkusit své štěstí a ukrojit si také kousek z velkého koláče zlata, který se v Kalifornii skrýval. Přestěhoval se tedy do San Francisca a začal hledat od rána do večera. Poprvé v životě poznal, jak těžké je prosadit se v odvětví, ve kterém mu konkurují tisíce podobných nadšenců s naprosto stejnou myšlenkou v hlavě. Levi sledoval, jak na jednu stranu denně vzniká jeden nový milionář, na straně druhé viděl denně desítky zklamaných odcházet z města se svěšenou hlavou a ztracenými sny.
Levi si rychle uvědomil, že pokud svůj osud nechá náhodě, na 95% prohraje. Když si Levi věci přerovnal v hlavě, udělal nejdůležitější rozhodnutí ve svém životě – od toho dne se přestal honit za zlatem, založil vlastní obchodní skupinu rodinného podniku známou jako Strauss West Coast Representative a začal vyrábět speciální oděvní edice pro nové zlatokopy a navrhl také edici určenou pro úspěšné zlatokopy.
Oděvy se prodávaly tak dobře, že se Levi zanedlouho připojil ke skupině milionářů, kteří zbohatli v zlatokopectví, aniž by nějaké zlato našli. Tato skupina totiž zareagovala na nepřímý důsledek zlatokopecké horečky – nedostatek zboží, které bylo potřeba k hledání zlata. Stejně jako Levi zbohatl na prodeji zlatokopeckého oblečení, zbohatli i prodejci lopat, vrtacího nářadí apod.
Na základě Leviho úspěchu se firma přejmenovala na „Levi Strauss & Co.“ a Levi převzal vedení firmy. Protože se nechtěl stěhovat ze San Francisca, ponechal vedení východního bloku rodinné firmy na svém bratrovi Jonášovi Straussovi. Dosud se jeho prodej nejvíce soustředil na manšestrové kalhoty, které se tak staly téměř symbolem zlaté horečky. Levimu se ale také podařilo prosadit dnes už notoricky známé modré rifle. které v té době ještě nebyly moc rozšířené a byly známé jen pod názvem „waist overalls“.
V San Franciscu se brzy stal známou osobností nejen pro své obchodní úspěchy, ale také pro svou filantropii. Aktivně podporoval židovskou komunitu a předával každý rok zlatou medaili za nejlepšího studenta místní židovské střední školy. Na konci 19. století vystoupil Levi z každodenního byznysu a přenechal řízení firmy na jeho synovcích. Levi začal investovat do dalších odvětví a velké výnosy zpětně investoval do své textilní firmy. Díky tomu si firma mohla dovolit vyrábět z lepších látek, zaměstnávat lepší personál a platit více peněz za reklamu...